Content for id "flash" Goes Here
פרסום באינטרנט

כיוון

הפרסום באינטרנט הרוסי בישראל נמצא במגמת עלייה, ומוביל בקצב הצמיחה מבין שאר כלי התקשורות ברוסית. בין הצורות הנפוציות של פירסום באינטרנט ניתן למנות: פרסום באנרים, פרסום תלוי חיפוש, וקידום אתרים. צורות נפוצות (ומפותחות) פחות של פרסום באינטרנט הן: יחסי ציבור באינטרנט, ו-SMO (פרסום ברשתות חברתיות: פורומים, בלוגים וכו').

 

פרסום באנרים

צורת הפרסום המסורתית באינטרנט וכרגע גם הנפוצה ביותר. באנר - אובייקט פרסומי גרפי, המוצב בעמוד של אתר. הבאנר יכול להיות סטטי (ככלל בפורמט JEPG) או מונפש (בפורמט GIF או FLASH). פרסום באנרים היא שיטה שכול האתרים, ללא יוצא מן הכלל, משתמשים בה.
Rich-media הוא סוג של באנר, שמנצל את כול האפשריות המולטי מדיות הגלומות במחשב. פרסומות בפורמט מכילות אודיו, וידאו ואנימציה. הקבצים אינם מתחומים בתוך העמוד אלא מופיעים מעל התוכן העיקרי. בטכנולוגיית הRich-media תומכים האתרים הבאים: Israel Info , Zahav ,MIGnews ,Cursor , ISRA.com.

קיימות מספר אפשריות תשלום עבורי שירותי פרסום באנרים:
  • תשלום עבור 1000 "הרצות" של הבאנר
    (CPM - Cost Per Mille or CPT - Cost Per Thousand).
  • תשלום בעבור קליק על הבאנר שמוביל את הגולש לאתר המפורסם
    (CPC - Cost Per Сlick).
  • תשלום בעבור משוב יזום של הגולש (CPL - Cost Per Lead).

 

פרסום הקשרי

מערכת פרסום הקשרית "יודעת" להציג אובייקטים פרסומיים בהתאמה לתוכן של עמוד או תוצאות חיפוש. עיקרון הפרסום ההקשרי הוא התאמה בין רשימה של מילות מפתח לבין  המוצר או השירות המפורסם. האובייקט הפרסומי יופיע בעמודים המכילים את אחת ממילות המפתח הנ"ל. בצורה כזו רק קהל היעד הרצוי יחשף לאובייקט הפרסומי. פרסום תלוי חיפוש הוא סוג של של פרסום הקשרי. הוא ייחודי בכך שהאובייקט הפרסומי מופיע בעמודים שמציגים תוצאות חיפוש, המכילות את אחת ממילות המפתח שמתייחסות למוצר.

שלוש המערוכות הבאות הן הפופולאריות ביותר:

  • Google AdWords/AdSense (הפרסומת מופיעה בעמוד תוצאות החיפוש של Google , וכמו כן ברשת הפירסומית של Google ).
  • Begun (הפרסומת מופיעה בעמוד תוצאות החיפוש, וכמו כן ברשת הפרסומית של אתר Begun ).
  • Direct.Yandex (הפרסומת מופיעה בעמוד תוצאות חיפוש, ברשת הפרסומית של האתר ובאתר Mail.ru ).

התשלום עבור פרסום תלוי חיפוש מתבצע בד"כ בשיטת CPC (תשלום עבור קליק).

 

קידום במנועי חיפוש

אוסף כלים וטכנולוגיות מגוונות, הקשורות ב"מיטוב" התוכן ובחירת מילות מפתח במטרה לקדם את האתר במנועי החיפש.

 

יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט הוא כלי שעדיין אינו בשל די הצורך. מחד טכנולוגיית יחסי הציבור המסורתיות נתפסות כמיושנות ע"י ציבור הגולשים, ומאידך תרבות יחסי ציבור וירטואלית חדשה טרם התגבשה.

 

SMO

עבודה עם רשתות חברתיות: פורומים, בלוגים, וכו'. בדומה לסעיף הקודם, גם טכנלוגית SMO אינה בשלה מספיק.

 

אפשרויות

האפשריות הגלומות באינטרנט להפצת מוצרים, שירותים, ורעיונות רחבות הרבה יותר בהשוואה לפרסום המסורתי. סכמה של קידום מוצר באינטרנט מנקודת מבט של ,ביקוש ,היצע ומטרות הלקוח.

לחץ על התמונה להגדלה.

מחבר הסכימה: פבל לארינוב- המנהל הקריאטיבי של סוכנות הפרסום באינטרנט IT MIX . הסוכנות מתמחה בתכנון ההוצאה לפועל של קמפיינים פרסומיים. סוכנות IT MIX מציעה את כול מגוון השירותים הדרושים לקידום מוצר באינטרנט הרוסי: פרסום תלוי חיפוש, פרסום באנרים, קידום במנועי חיפוש, שיווק חברתי. IT MIX הוא שותף מסחרי של Begun , ו-Yandex .

 

בעיות

הבעיה העיקרית היא שנפח לא פורפרציונלי של פרסום מושקע באתרים רוסים. חשוב להבין, שאתרים ישראלים ברוסית, מכסים את הרוב המוחלט של קהל היעד(ישראלים דוברי רוסית), בעוד שאתרים רוסים פונים לחלקים ספציפים בלבד(כול אתר והפלח הספציפי אליו הוא פונה).
הבעיה המהתית באתרים זרים, קשורה בזיהוי ארץ המוצא של הגולש, או בקיצור גיאו-טראקינג. גולשים ישראלים לא תמיד רואים פרסומות שמיועדת להם מכיוון שלא מזוהים בתור ישראלים, בעוד שגולשים אחרים צופים בבאנרים ישראלים, משום שמזוהים בתור גולשים מישראל.

בתכנון לטווח ארוך, למפרסמים עדיף לשתף פעולה עם אתרי אינטרנט ישראלים ברוסית, ולא עם אתרים רוסים. האתרים הישראלים מסוגלים להיות שותפים לקמפיין רחב(לשלב כתבות תוכן, סקרים וכו'), בעוד שאתרים רוסים מסוגלים לתת שטח פרסום בלבד.

 


Designed and developed by VL Media Interactive